- Αρχική
- Υπηρεσίες
- Πιστοποιήσεις Συστημάτων Διαχείρισης & Προϊόντων
- Επιθεωρήσεις 2ου μέρους

Επιθεωρήσεις 2ου μέρους
Η εξοικονόμηση κόστους και η επιδίωξη για προστιθέμενη αξία μπορεί να οδηγήσει στη σύγχρονη προσέγγιση της αξιοποίησης ελέγχων δευτέρου μέρους ένα σημαντικό μέρος μεγάλων οργανισμών και βιομηχανιών, με κύριο σκοπό την αξιολόγηση των προμηθευτών (υφιστάμενων ή νέων) και την τεκμηριωμένη επαλήθευση της ικανότητάς τους να ανταποκριθούν σε συμφωνημένες απαιτήσεις. Η μείωση του κινδύνου για τη διάθεση μη αποδεκτών προϊόντων ή/και υπηρεσιών και οι συνθήκες διαφάνειας είναι οι κύριοι στόχοι των επιθεωρήσεων δευτέρου μέρους.
Η πρακτική είναι εφαρμόσιμη είτε σε εταιρείες παραγωγικές είτε παροχής υπηρεσιών και οποιουδήποτε αντικειμένου. Μπορεί να εφαρμοσθεί:
- στην αξιολόγηση προμηθευτών και συνεργατών
- σε εταιρείες με μεγάλη γεωγραφική διασπορά και κοινή δραστηριότητα πχ. καθεστώς franchise.
Η βάση της λειτουργίας ενός σχήματος επιθεωρήσεων δευτέρου μέρους είναι πάντοτε ένα πρωτόκολλο επιθεώρησης με τα εξής βασικά στοιχεία:
1. Χαρακτηριστικά και στοιχεία επιθεώρησης:
- Είδος επιθεώρησης
- Συχνότητα επιθεωρήσεων
- Σύστημα αξιολόγησης και σκοπός επιθεώρησης
2. Το πρωτόκολλο της επιθεώρησης:
- Κριτήρια επιθεώρησης
- Η λεπτομέρεια και η έκταση των πληροφοριών της επιθεώρησης
- Σύστημα αξιολόγησης των αποτελεσμάτων
- Σύστημα εκθέσεων-αναφορών
3. Διαχείριση και έλεγχος αποτελεσμάτων:
- Κοινοποίηση και παραλήπτες αποτελεσμάτων
- Λεπτομέρεια και είδος πληροφοριών των αποτελεσμάτων
- Οφέλη
- Εμπειρία
- Νέα
Οφέλη:
- Βελτιστοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας
- Παρακολούθηση και/ή επαλήθευση της αξιοπιστίας ενός προμηθευτή απέναντι σε συμβατικές υποχρεώσεις
- Ενίσχυση της διαφάνειας σε εφαρμοσμένες πρακτικές παραγωγής προϊόντων
- Μείωση των πιθανοτήτων για διάθεση προϊόντων εκτός προδιαγραφών
Στόχοι και χρήση αποτελεσμάτων των επιθεωρήσεων δευτέρου μέρους:
- Τεκμηρίωση αποφάσεων προμήθειας
- Επιλογή προμηθευτή
- Συνέχιση/ανανέωση/επέκταση μιας υφιστάμενης συνεργασίας
- Βάση μιας εμπορικής διαπραγμάτευσης
Η προσέγγιση της TÜV AUSTRIA Hellas δεν περιορίζεται στην απλή παροχή αποτελεσμάτων μιας επιθεώρησης, με σκοπό τη δημιουργία σχέσεων ενός αξιόπιστου συνεργάτη. Βασικά χαρακτηριστικά και αρχές είναι:
- Η διαφάνεια
- Η εμπιστευτικότητα
- Η άμεση ανταπόκριση στις απαιτήσεις του πελάτη
- Η χρήση ειδικευμένου, καταρτισμένου και έμπειρου προσωπικού.
Η TÜV AUSTRIA Hellas διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε επιθεωρήσεις δευτέρου μέρους σε διαφορετικούς τομείς και σημαντικές εταιρίες. Πελάτες, όπως η Michelin, PIRELLI, CARREFOUR, ALDI, Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης κλπ., έχουν εμπιστευθεί την TÜV AUSTRIA Hellas για τον έλεγχο κρίσιμων τομέων τους μέσω επιθεωρήσεων δευτέρου μέρους.